پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۷۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۳۶۷۵ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۴۱۸۴ مورد

شنبه ٢٧ مرداد ١٣٩٧ ساعت ١٣:٤٦ ب.ظ   ( بازدید : 336 نفر )

یکی از عمده ترین عوامل تاثیرگذار در افزایش فشار خون میزان و نوع نمک مصرفی است .

به گزارش وب دا مدیر گروه تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه گفت : با توجه به اینکه فشار خون عامل مرگ خاموش شناخته می شود لازم است عواملی که می تواند بر این مورد تاثیرگذار باشد مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر" محمدرضا جلیلوند" یکی از عمده ترین عوامل تاثیرگذار در افزایش فشار خون را میزان و نوع نمک مصرفی عنوان کرد و افزود :خلوص نمک باید 2/99 درصد و نمک مصرفی از نوع تصفیه شده و تبلور مجدد باشد .

وی با بیان این مطلب که نمک غیر تصفیه (خوراک دام) و تصفیه شده دارای اختلاف قیمت قابل  ملاحظه ای هستند افزود: گاها سودجویان نسبت به بسته بندی نمک های غیر تصفیه که درجه خلوص آن ها پایین است اقدام می نمایند که این ناخالصی ها اعم از فلزات سنگین و دیگر مواد زائد می تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد .

وی تاکید کرد: نمک دریایی موجود در بازار به عنوان نمک صنعتی تلقی می شود که در صنایع چرم و ... کاربرد دارد و قابلیت مصرف خوراک انسانی را ندارد چون دارای املاح و فلزات سنگین بالا و برای سلامتی کاملا مضر است.

وی ضمن تاکید این مطلب که میزان مصرف نمک در کشور 3 برابر میانگین جهانی است و این مقوله باید به یک سوم کاهش یابد افزود: مصرف نمک باید از نوع تصفیه شده ،تبلور مجدد و همچنین غنی شده با"ید" باشد.

وی به مصرف میزان 12 تا 15 گرم نمک به صورت روزانه در رژیم غذایی مردم جامعه ما اشاره کرد و اظهار داشت:باید توجه داشت که مقداری نمک در مواد غذایی نظیر نان و دیگر فرآورده ها پنهان است و توصیه می شود از آوردن نمکدان بر سر سفره خودداری شود تا بتوان این میزان را به یک سوم کاهش داد .

 

 

 


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.